Monday, January 3, 2011

Den barmhärtige samariten del II


Om ni kommer ihåg så hjälpte jag en broder i nöd för några månader sen. En kille hade en trovärdig historia om värför han var strandad utan taxipengar. Jag tog en medveten risk och gav honom taxipengar som han skulle skicka mig genast när han kom hem.

Jag tänkte hela tiden att jag inte kan vara så cynisk att alla är skitstövlar utan att jag måste tro på gyllene regeln och karma och sånt, Men enough is enough.
Inga pengar ännu, och inte har karman behandlat mig nice annars heller. Alltså måste jag dra slutsatsen att skit i det här att vara nice. Mitt nyårslöfte är att vara mindre vänlig mera bitchig och annars bara så cynisk som jag bara kan (och jag kan ganska mycket).

nästa kille som kommer och fråga efter nåt, får ett
'Talk to the hand,
Sayonara Bitch' till svar

Ett Fittigt Gott Nytt År till mig, resten av er kan sticka dit pepparn växer

No comments: