Monday, August 11, 2008

update iFån

What gives,
ringde till customer service och förklarade mitt problem och det blev ju lite svårt då... väntade ca 5-10min medan andra sidan ringer till sin superiore för att sedan höra att nääi... inte får du nån iFån inte... Ok.. måste väl gå till verizon då....

Sen tog jag till kortet jag borde ha använt hela tiden... borde ju ha pratat med samma kille jag pratade med tidigare. (han var inte på jobb igår)... jag ringde Josh (som får plus-poäng) och han sa bara att yepp kom hit bara så ska vi fixa det.. no problemo... han tilllade att prata inte med nån annan för då blir det inte bra...

Någonting i transparensen suger.... Dessutom så torde detta vara ett totalt Apple-fabriserat fenomen, lite som att det finns raporter om att det under de första dagarna skulle ha funnits mycket fler iFånar i lager (hos olika ATT butiker) men som kontraktet med Apple förbjöd att sälja under första dagen,,,

Det är ju visst koolt att ha en produkt att sälja slut i hela världen på launch-day, men come-on. Är det inte ÄNNU bättre att ha nöjda kunder?


Slutsats.... Det enda som betyder något i detta land är VEM du pratar med, inte vad din case är. ...
men iochförsig kunde det vara värre och det är att jag inte skulle ha "någon" att prata med. på det viset är det ju emansiperat

Update 08/12

Lustigt. Det var som att gå till en annan butik, ett annat bolag och en annan planet. 
På 5 sekunder hade vi beställt 2st 16 iFåns, dessutom med relativt snabb delivery (3dagar för den vita och ca 7 dagar för den svarta).. inte nog med det, som partners healthcare donare får jag(vi) 20% rabare på kontraktet!.... Måste det verkligen vara så svårt när det är enkelt. 
Hur som helst har thomas lärt sig sin läxa.... Always the source....


Update 08/19
Skulle ha fått Fånen redan på fredag, men har varit bisi, dessutom var Josh my man inte på plats förrän ida morse. Nu har Westerling-Muranen konglomeratet 2 stycken nya iFånar... en Svart och en Vit, oh... suits you sir... vill installera nya koola appar, men måste jobba, presentation imorgon... "Good Morning Folks, Today I want to show you some new cool stuff Ive been doing with my iFån"......"You're Fired"

2 comments:

Anonymous said...

Så nu har han en finer liten ifån då? de blev ju int rikit klart i storyn ..men jag antar det för det saknas en massa svord*mar =o) eller lever du på hoppet att Josh verkligen ordnar de?

thomas said...

jag försöker ha en politiskt korrekt blog;)...
dvs jag har inte fått en saaatans iFÅN ännu. Pratade med Josh per telefon, men måste ännu gå till butiken för att kunna BESTÄLLA en iFÅN...
dvs still work in progress, får se, här är inget säkert före en Jury of peers har sagt sitt