Sunday, August 10, 2008

Aarrgh- Steve, what the F**K

Glad som en lärka promenerade jag idag till AT&T för att skaffa mig en iFÅN. Gissa om jag har en, Svaret var helt rätt NEJ.
Gissa om jag kan få en - igen rätt, NEJ....
Steve vad i helvete sysslar du med.

När jag flyttade till den nya kontinenten gick jag och pratade med Josh på AT&T...
Thomas: Behöver en anslutning, kunde också ta en telefon, MEN jag vill kunna byta till en ny iFÅN3G så snabbt den kommer ut.
Josh: Finemang det funkar ju bra . här e paketet. så här mycket kostar det...
Thomas: Låter fint, det tar jag... för det är ju bara tillfälligt så det är inte så stor skillnad.

Fast forward 2 månader:

Thomas: Vill uppgradera till en iFÅN....
Josh2: Jaa det är en 9-21 dagars väntetid på den
Thomas: What, you must be joking. But anyway lets put in a order.
Josh2: your number sir
Thomas: 617 943 osv.
Josh2: sorry you are not eligible...
Thomas: WHAT... why???
Josh2: You would have to wait for 18 months to expire you current contract.
Thomas: WTF, you know I took the current contract only with the upgrade in mind, and your buddy Josh told me that was ok.
Josh2: well that is not true
Thomas: So what you are saying is that I need to cancel my contract, pay a stiff early termination fee, and make new contract.
Josh2: that is what you would have to do,yes, but there is a 90 day period where you cannot resign.
THomas...... no voi viddu..

Summa sumarum ..... AT&T vill inte att jag ska skaffa en ifån, betelala dem 2x mera pengar per månad i resten av mitt liv till dem. Istället vill dom att jag ska bryta mitt kontrakt och gå till verizon och få en blueberry istället!!!

Någonting suger?

3 comments:

Sten said...

Tids-bundna telefån kontrakt suger, hehe.

thomas said...

Jag som trodde att corporate america var en institution där man skaffar pengar... nu försöker jag slänga pengar på dem, men får inte...
Kanske Verizon är möjligare....

Det här landet är så upp i sin legaleeze att man ska nog verkligen akta sig för att köpa någonting annat än en quarter pounder with cheese.
Och om dom frågar om man vill ha en complimentary milkshake med den ska man verkligen akta sig för att inte ta den.... Då kan det hända att man är bunden att ät QP with cheese resten av sitt liv, eller åtmintone 18mån. (vilket är resten av ditt liv om du bara äter QP with cheese)

Sten said...

Du får bli likadan, kräv all info skriftligt och sedan när dom bommar nåt komma så suar deras arslen...