Sunday, April 24, 2011

the day after the brakeup


Medan jag sitter och kuddlar med min ny Droid X kommer jag på mig att tänka tillbaka på alla dom fina stunderna jag hade med min ex (iPhone 3G).
Visst är Dx ny och fin, har spännande egenskaper och vågar testa sådant som min ex aldrig kunde ha tänkt sig. Samtidigt blir jag hela tiden lätt irriterad över min nyas små brister och svårigheten att kommunicera på en instinktiv och intuitiv nivå.
Tycker ni att jag dumppade min ex förhastat och i så fall tror ni att jag kan ta hennes snyggare syster (4Gn) istället för Dx.

the electronic slut,


4 comments:

Kriko said...

Kanske det ligger någonting i det här att fundera på! Att konstant smeka och fingra de estetiskt tillfredställande linjerna, den (blond)enkla men intuitiva kommunikationen tillsammans och redan bara att vara sedd tillsammanas med "henne" och de lustande blickarna från männen på gatan... varför räckte inte det? Kanske du bara undrar om din nya flammas tendens att låta dig penetrera varje funktion och öppning i systemet inte kompenserar för detta, spec. om hon verkar lite trög annars också... men du kanske lär dig och älska henne, om öppenhet är vad du saknade i ditt tidigare förhållande.

Personligen har jag inte testat varken (an)droid eller iOS, båda har säkert sina sidor - kör själv med tjockisen N900 (Maemo) vars föräldrar dumpade henne som ung så hon fått lära sig det mesta den hårda vägen på gatan... de kriterier jag ställer för en modern telefon är att man kan installera a) C64- & Amiga- Mame- SNES-emulatorer b) PS3/Wiimote-joypad via bluetooth c) spela musik i C64/Amiga-format. Progress indeed...

PS. Coolt klocktips - nu kan du skaffa dig en äkta terrorist-Casio för att göra flygresande mm. äänu mera angenämt:
http://www.guardian.co.uk/world/2011/apr/25/guantanamo-files-casio-wristwatch-alqaida

thomas said...

så vad du säger kriko är att det är ok att vara en slut, bara man inte sluttar i oändlighet.
samt att du stylar med flickan från landet som tycker om att göra det old school och piffar upp livet med rollspel.

Kriko said...

Sistnämnda stämmer definitivt! (and she plays a mean game of poker as well...)

Men i ditt fall förstår jag ännu inte varför du bytte ut den eleganta, vackra, smått humorlösa men så pålitliga cheerleader-juristen mot en helt ok-attraktiv go-getter som lovar göra allt och inte är så näsan i vädret... vad är "the killer app" för dig? Med iPhone 4 skulle du njuta av varje fotografi på den fina (bästa) skärmen, varje beröring på det minimalistiskt designade skalet en sensation... jag trodde smått att sånt kanske betydde något för dig, därför undrar jag bara valet... men gillar dock förstås förmågan att ta risker och inte bara lita på en hovleverantör.

Men, "sluttandet" är ju vad tillverkarna vill att vi gör, plånboken är det ju som lider. Personligen strävar jag efter långvariga förhållanden (typ 3 år). Hoppas du börjar njuta av ditt nya så småningom, trögheten är väl nån glitch man kan bli av med... take care!

thomas said...

Jag blev trött på att ge mina pengar till samma Pimp som hela tiden bara gör reklam men förbättrar inte produkten ett dugg (ATT) samt Steve som börjar vara lite för Kim-Il-Jong för min smak.

(dessutom vill jag roota min telefon och hot-spotta den utan att betala tusen miljoner extra)